Skolfakta

Påhlmans Gymnasium är en personlig gymnasieskola vid Odenplan med runt 400 elever. Vi delar hus med bl a Påhlmans Handelsinstitut och Medborgarskolan som också är vår huvudman.

Medborgarskolan som huvudman

Huvudman för Påhlmans Gymnasium är studieförbundet Medborgarskolan - en ideell organisation med lång tradition som folkbildare och utbildningsanordnare. Verksamheten som är förankrad i humanistisk värdegrund innebär att vi utgår från varje elevernas behov gällande bildning, utbildning och personlig utveckling. Studieförbundet Medborgarskolan strävar efter att skapa goda närmiljöer där lärare och elever upplever stimulans, trygghet och delaktighet.

Medborgarskolan är en trygg och stabil huvudman och återinvesterar allt överskott tillbaka in i skolverksamheten.

Medborgarskolan driver utöver Påhlmans Gymnasium ett antal andra skolor:

Styrelse

Styrelsen för Medborgarskolan Stockholmsregionen