Öppet hus på Påhlmans Gymnasium i Stockholm

Varmt välkommen till Öppet hus på Påhlmans Gymnasium. Här får du möjlighet att lära känna oss ännu bättre. Under Öppet hus får du möta elever, lärare och personal som berättar om hur det är att gå på Påhlmans Gymnasium.

Vi välkomnar alla som är intresserade av att veta mer om vår skola, både blivande elever och föräldrar. Gå runt och ta en titt på våra lokaler, prata med lärare och elever och passa på och ställ alla dina frågor till oss, vi har svaren!

Plats: Hagagatan 23 A, Plan 3 och 4
T-bana: Odenplan

Kommande Öppna hus

• Torsdag 25 april 18.00 -19.30

Hos oss kan du läsa Ekonomiprogrammet och Samhällsvetenskapsprogrammet. Våra utbildningar är särskilt utformade för dig som vill lyckas på högskolan och sedan gå vidare i näringslivet. För att ge våra elever rätt verktyg för en framtida karriär inom näringslivet läser alla våra elever retorik, ledarskap och organisation och entreprenörskap samt startar UF-företag och har arbetslivspraktik i årskurs 3.

Folder Påhlmans Gymnasium

Ladda ned folder för Påhlmans Gymnasium 2024

Våra lokaler

Påhlmans Gymnasium ligger på tredje och fjärde våningen i Medborgarskolans hus på Hagagatan 23A i centrala Stockholm precis intill Odenplan. På bottenvåningen finns aula och skolmatsal som serverar gratis lunch till skolans elever. I huset ligger även Påhlmans Handelsinstitut som vi samarbetar med.

Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss.