Entreprenörskap

Har du en affärsidé som du vill förverkliga? Har du vad som krävs för att driva ett företag? Vi har lärarna, organisationen och erfarenheten som krävs för att hjälpa dig att lyckas med din affärsidé inom ramen för Ung Företagsamhet.

Ung Företagsamhet på Påhlmans Gymnasium

Påhlmans Gymnasium arbetar aktivt och framgångsrikt med entreprenörskap och företagande. Vår arbetsmodell är baserad på att förbereda våra elever till eget företagande inom ramen för Ung Företagsamhet (UF) och ge en god inblick i hur det är att driva och samarbeta i företag.

Alla elever läser retorik, entreprenörskap och ledarskap & organisation för att få en bra grund att stå på i sitt företagande och genom organisationen Ung Företagsamhet ger Påhlmans Gymnasium alla elever möjlighet att pröva på sitt entreprenörskap.

I Årskurs 3 startar och driver alla elever på Påhlmans Gymnasium ett UF-företag som de avvecklar i slutet på sista läsåret. Det är inte bara ett verklighetsförankrat sätt att lära sig om ekonomi och psykologi - Det är även nyttigt och roligt!

Eleverna coachas också för att delta i olika entreprenörstävlingar, lokala likväl regionala och nationella. Påhlmans Gymnasium har vunnit flera fina UF-priser sedan skolan startade - Det är vi mycket stolta över!