Påhlmans elever berättar!

Välkomna till Påhlmans Gymnasiums nya koncept Eleverna berättar. I den här artikelserien kommer ni få läsa artiklar och reportage skrivna av våra egna elever som studerar kursen Skrivande.

Vardagen ur elevernas perspektiv

Kursen Skrivande kan väljas som individuellt val i åk 2 och 3 på Påhlmans Gymnasium. I kursen ingår att lära sig skriva i olika genrer med olika syfte och att anpassa skrivandet efter mottagare.

När Påhlmans gymnasium har öppet hus samt deltar på olika gymnasiemässor är det alltid lika populärt att höra vad våra elever har att säga. Nu vill vi låta eleverna komma till tals även här på hemsidan.

– Inom ramen för skrivandekursen har eleverna fått i uppdrag att skriva texter som lämpar sig för hemsidan. Det är ett uppdrag som är såväl viktigt som på riktigt eftersom vissa texter kommer bli publicerade. Texterna vänder sig till dig som är nyfiken på Påhlmans Gymnasium såväl som till våra elever, kanske som en modern skoltidning som är tillgänglig för alla intresserade berättar lärare Sofia, ansvarig för kursen.

Texter för dig som är nyfiken på Påhlmans Gymnasium

Texterna kommer publiceras fortlöpande under läsåret och beröra ämnen som eleverna själva har valt.

– Vi är stolta att publicera texter där eleverna själva får berätta om sin vardag, utflykter, events och traditioner här på Påhlmans.

Du hittar alla artiklar länkade här på sidan,
Trevlig läsning!