Samhällskunskap

Saga bytte till Påhlmans Gymnasium!

Saga Pellegrini bytte till Påhlmans Gymnasium efter första året på skidgymnasium. Till hösten börjar hon sitt sista år på samhällsvetenskapsprogrammet.

Vad heter du?

Saga Pellegrini

Vad läser du för program på Påhlmans Gymnasium?

Jag läser samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning samhälle och ska börja mitt tredje år till hösten.

Hur kommer det sig att du bytte till Påhlmans Gymnasium?

Jag gick först på skidgymnasium under mitt första gymnasieår, men det kändes inte rätt så jag valde att hoppa av. Till mitt andra år hörde Påhlmans Gymnasium av sig och erbjöd mig en plats vilket jag idag är mycket tacksam för!

Vad tycker du är bäst med Påhlmans Gymnasium?

Jag tycker om att gymnasiet ligger så pass centralt och att det är nära till allt man behöver. Men framförallt är det möjligheterna till bra ekonomiutbildningar då Påhlmans också är en skola med inriktning på ekonomi och handel mm.

Vet du redan nu vad du vill göra efter din tid på Påhlmans Gymnasium?

När jag tagit studenten vill jag mönstra och förmodligen göra värnplikten men jag vill också ta ett sabbatsår och resa.

Vad är dina planer i sommar?

I sommar ska jag jobba men framförallt bara ta det lugnt, umgås med kompisar och verkligen njuta av mitt sista sommarlov.